TERMENI ȘI CONDIȚII

I. Dispoziții introductive și definiții

1.Acești Termeni și condiții generale (denumiți în continuare "TCG") reglementează raporturile juridice dintre compania

 

Denumire comercială: LUX PARFÉM s.r.o.
Sediul social: Námestie SNP 639/22, 972 71 Nováky, Republica Slovacă.

Înregistrată în Registrul comercial al Tribunalului districtual Trenčín, secțiunea: Sro, număr de înregistrare 44358/R.
NUMĂR DE IDENTIFICARE: 54911915

NUMĂR DE TVA: 2121837212

(denumit în continuare și "Vânzătorul") și orice persoană care este cumpărător de bunuri sau servicii oferite de Vânzător pe site-ul web al Vânzătorului și care acționează în calitate de consumator în sensul altor prevederi ale acestor Termeni și Condiții Generale și al legilor relevante care definesc consumatorul, în cadrul legislației aplicabile din Republica Slovacă, în special al următoarelor legi: Legea nr. 102/2014 Coll. privind protecția consumatorilor în cazul vânzării de bunuri sau al prestării de servicii în cadrul unui contract la distanță sau al unui contract încheiat în afara spațiilor vânzătorului, cu modificările ulterioare, Legea nr. 250/2007 Coll. Legea nr. 22/2004 Coll. 40/1964 Coll. Codul civil, astfel cum a fost modificat, Legea nr. 250/2007 Coll. privind protecția consumatorilor, astfel cum a fost modificată.

1.1 Date de contact :

Datele de contact ale Vânzătorului, prin e-mail și telefon, sunt: Email:luxparfem@luxparfem.ro

Adresa pentru trimiterea de documente, reclamații, retrageri din contracte etc. este:

 

LUX PARFÉM s.r.o , Námestie SNP 22, Nováky 97271 Republica Slovacă

 

1.2.Acești Termeni și condiții generale reglementează raporturile juridice dintre Cumpărătorii care sunt consumatori și Vânzător.

1.3. Termenul de magazin online este identic cu termenul de magazin electronic și cu termenul de site web.

 

2. Cumpărătorul este orice persoană (persoană fizică sau juridică) care a trimis o comandă prin intermediul formularului electronic de comandă folosind site-ul web al vânzătorului sau alte mijloace de comunicare la distanță.

2.1. Un consumator este un Cumpărător care este o persoană fizică și care, atunci când încheie un contract de cumpărare prin intermediul site-ului web al Vânzătorului, nu acționează în cadrul activității sale comerciale.

2.2 Dispozițiile Legii nr. 513/1991, Codul comercial, cu modificările ulterioare, se aplică relațiilor contractuale (precum și altor raporturi juridice care pot apărea din relația contractuală) cu Cumpărătorii care acționează în calitate de persoane juridice sau cu persoane fizice-întreprinzători care acționează în cadrul activităților lor comerciale /cumpărători care nu acționează în calitate de consumatori/.

2.3. În sensul prezentelor condiții generale, un contract la distanță înseamnă un contract între vânzător și consumator convenit și încheiat exclusiv prin unul sau mai multe mijloace de comunicare la distanță, fără prezența fizică simultană a vânzătorului și a consumatorului, în special prin utilizarea unui site web sau a altor mijloace de comunicare la distanță.

2.4. Termenul "contract de achiziție" include un contract de achiziție de produse tangibile, un contract de prestări de servicii și un contract de furnizare de conținut electronic care nu este livrat pe un suport tangibil.

3. Produsele (denumite în continuare și "articole") sunt bunuri sau servicii care sunt destinate vânzării și care sunt, de asemenea, publicate pe site-ul web al vânzătorului.

3.1. Termenul "Bunuri" include conținutul electronic care nu este livrat pe un suport tangibil.

4. Vânzătorul este în același timp și operatorul sistemului electronic prin care operează un site web pe numele de domeniu www.luxparfem.ro.

 

5. Autoritatea competentă care exercită controlul legalității în domeniul protecției consumatorilor este:

Inspectoratul Inspecției comerciale slovace

cu sediul la Trenčín pentru regiunea Trenčín

Hurbanova 59, 911 01 Trenčín, Republica Slovacă

Departamentul de supraveghere

tel. +421 32-640 01 09

fax nr. +421 32-640 01 08

e-mail: tn@soi.sk

un link web pentru depunerea plângerilor: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi

 

 

6. De asemenea, Cumpărătorul poate adresa reclamații sau sugestii direct Vânzătorului la adresa menționată la art. I, pct. 1.1.1.1. din prezentele CGV. De asemenea, Vânzătorul recomandă Cumpărătorilor să adreseze reclamații și sugestii (pentru a accelera procesarea) Vânzătorului la adresa de e-mail a Vânzătorului: luxperfem@luxparfem.sk

Orice reclamație sau sugestie va fi luată în considerare și tratată de către Vânzător în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea acesteia. Vânzătorul va informa Cumpărătorul cu privire la tratarea acesteia în aceeași formă în care Cumpărătorul a livrat reclamația sau sesizarea către Vânzător.

7. În conformitate cu articolul 3 alineatul (1) litera n) din Legea nr. 102/2014 Coll. vânzătorul informează consumatorul că nu există coduri de conduită speciale relevante la care vânzătorul se angajează să adere, prin cod de conduită înțelegându-se un acord sau un set de reguli care definesc comportamentul vânzătorului, pe care Vânzătorul s-a angajat să le respecte în raport cu prezentul cod de conduită în legătură cu una sau mai multe practici comerciale sau sectoare de activitate specifice, cu excepția cazului în care acestea sunt prevăzute de lege sau de alte acte legislative sau acțiuni ale unei autorități publice, pe care Vânzătorul s-a angajat să le respecte, precum și modul în care Consumatorul poate lua cunoștință de acestea sau poate obține textul acestora.

II. Comanda de produse - încheierea contractului de achiziție

1. Propunerea de încheiere a unui contract de achiziție de către Cumpărător reprezintă trimiterea de către Cumpărător a unei comenzi de produse prin intermediul unui formular de comandă electronic, utilizând site-ul web al Vânzătorului sau alte mijloace de comunicare la distanță.

2. Încheierea contractului de achiziție între Cumpărător și Vânzător are loc în momentul în care Cumpărătorului i se transmite confirmarea de primire a comenzii, pe care Cumpărătorul a creat-o în conformitate cu art. II. punctul 1 din prezentele CGV de către Vânzător (în format electronic la adresa de e-mail a Cumpărătorului aleasă de acesta în procesul de creare a comenzii).

3. Contractul de achiziție este încheiat pe o durată determinată și expiră în special la îndeplinirea tuturor obligațiilor Vânzătorului și ale Cumpărătorului.

3.1. Contractul de cumpărare poate fi reziliat și în alte cazuri definite de legislația slovacă, în special prin acordul părților contractante, prin retragerea din contract de către consumator sau prin neplata prețului comenzii în termenul stabilit.

4. Vânzătorul informează cumpărătorul că, în cazul comenzii de produse de către cumpărător, comanda este legată de obligația de plată pentru cumpărător, în forma de plată aleasă de acesta.

III. Prețul de achiziție și condițiile de plată

 

1. Prețul bunurilor și serviciilor comandate prin intermediul Site-ului Vânzătorului (denumit în continuare "Prețul de achiziție") este menționat separat pentru fiecare produs și este valabil în momentul creării unei comenzi de către Cumpărător.

 

2. Moneda de bază a plății este euro.

 

3. Prețul de achiziție al produselor sau serviciilor enumerate pe Site-ul Vânzătorului reprezintă prețul total al produselor sau serviciilor, inclusiv toate taxele, și este menționat în mod clar pe Site-ul Vânzătorului.

3.1.Prețul de achiziție al bunurilor sau serviciilor nu include costurile de transport sau alte costuri legate de livrarea produselor

IV. Modalități de plată

  1. Puteți plăti pentru bunuri și servicii pe site-ul web al vânzătorului în următoarele moduri:
    1.1.plata în numerar la livrare - preț 6 RON

 

V. Livrarea produselor

1.Vânzătorul este obligat să onoreze comanda și să livreze cumpărătorului bunurile sau serviciile în termen de 30 de zile de la data încheierii contractului de vânzare-cumpărare, în sensul articolului II punctul 2 și următoarele din prezentele CCG.

1.1.În cazul în care Cumpărătorul a ales ca formă de plată:

plata cu cardul prin intermediul unui portal de plată sau

plata prin transfer în contul Vânzătorului,

Vânzătorul este obligat să onoreze comanda și să livreze bunurile sau serviciile cumpărătorului în termen de 30 de zile de la data încheierii contractului de achiziție în sensul articolului II punctul 2 și următoarele din prezentele CCG și de la plata prețului total al comenzii către vânzător. În cazul în care ambele condiții prevăzute la articolul V punctul 1.1. din prezentele CGC au fost îndeplinite (și anume, dacă a fost încheiat contractul de achiziție și dacă prețul total al comenzii a fost plătit vânzătorului), vânzătorul este obligat să livreze bunurile sau serviciile către cumpărător în termen de cel mult 30 de zile de la data îndeplinirii acestor două condiții.

Termenul obișnuit de expediere a bunurilor sau serviciilor de către vânzător este de 5 zile de la data încheierii contractului de vânzare sau de 5 zile de la data plății prețului total al comenzii către vânzător.

1.2.Vânzătorul livrează cumpărătorului produsele în cantitatea și calitatea comandate, împreună cu documentele fiscale aferente comenzii și alte documente, dacă este cazul, tipice pentru produsele sau serviciile respective.

2.Locul de livrare a produsului comandat este adresa specificată de Cumpărător în comandă.

3.Vânzătorul va livra produsul prin mijloace proprii la mâna Cumpărătorului (sau la o persoană autorizată de către Cumpărător să primească produsul), sau prin intermediul unor terți (firme de transport și de expediție).

4.Livrarea produsului se face la primirea acestuia de către Cumpărător (sau de către persoana autorizată de către Cumpărător să primească produsul).

5.Vânzătorul poate să trimită produsele care sunt imediat disponibile pentru Cumpărător și să livreze partea rămasă a comenzii în mod suplimentar într-o perioadă de timp care este în conformitate cu termenul de livrare conform prezentelor CGV, însă numai cu condiția ca Cumpărătorul să nu suporte costuri suplimentare prin această acțiune a Vânzătorului și numai dacă Cumpărătorul este de acord cu aceasta.

VI. Acceptarea produsului

 

1. Riscul de deteriorare a produsului și răspunderea pentru deteriorarea produsului se transferă Cumpărătorului numai în momentul acceptării corespunzătoare a acestuia, indiferent dacă Cumpărătorul acceptă produsul personal sau prin intermediul unui terț autorizat/autorizat. 2. Vânzătorul recomandă Cumpărătorului să verifice comanda care face obiectul preluării în momentul preluării comenzii.

2. La acceptarea produsului, proprietatea produsului achiziționat se transferă Cumpărătorului. În cazul vânzărilor prin corespondență, proprietatea trece la Cumpărător la primirea produsului de către Cumpărător la locul de livrare desemnat de acesta.

2.1. Cumpărătorul are dreptul de a nu accepta produsul livrat de la transportator, în special dacă articolul livrat este de un tip diferit sau în cazurile /lista de mai sus este doar demonstrativă și nu afectează celelalte drepturi ale Cumpărătorului de a nu accepta produsul livrat/:

(a) livrarea de produs(e) care contravine(e) contractului de achiziție încheiat
b) livrarea de produs(e) care se află în ambalaj deteriorat sau,
c) livrarea de produs(e) care nu au documentele relevante.

2.2 În cazul în care produsul (produsele) este (sunt) livrat(e) cumpărătorului în conformitate cu litera (a) din clauza 2.1 a prezentului articol, cumpărătorul are dreptul, printre altele, ca vânzătorul să livreze produsul cumpărătorului în mod gratuit și fără întârzieri nejustificate, în conformitate cu termenii și condițiile convenite în contractul de achiziție, fie prin înlocuirea produsului (produselor), fie prin repararea acestuia (acestora). În cazul în care o astfel de procedură nu este posibilă, cumpărătorul are dreptul de a solicita o reducere a prețului de achiziție sau de a se retrage din contract.

3. Vânzătorul are dreptul de a obține de la Cumpărător plata la timp și în mod corespunzător a prețului comenzii pentru produsele livrate.

VII. Transportul de marfă - metode de transport al produselor și prețul pentru transportul acestora

 

  1. Metodele de expediere și prețul de expediere a produselor comandate:

1.1 Formele de transport:

1.1.1.Serviciul de pachete Z POINT

1.1.2.Serviciul de curierat

 

2.1.Prețuri pentru transport:

2.1.1.Preț în cazul expedierii prin serviciul Packet Z POINT 15 RON

2.1.2.Preț pentru livrarea prin serviciul de curierat 20 RON

VIII. Retragerea cumpărătorului din contractul de vânzare-cumpărare fără a preciza un motiv

1.În cazul în care vânzătorul a furnizat consumatorului, în timp util și în mod corespunzător, informații privind dreptul de retragere din contract în conformitate cu articolul 3 alineatul (1) litera (h) din Legea nr. 102/2014, consumatorul are dreptul de a se retrage din contractul încheiat la distanță sau din contractul încheiat în afara spațiilor vânzătorului în termen de 14 zile de la data:

a) acceptarea bunurilor în conformitate cu articolul VIII punctul 1.1. din prezentele CGV în cazul contractelor care au ca obiect vânzarea de bunuri,

 

b) încheierea unui contract de furnizare a unui serviciu sau

 

c) încheierea unui contract de furnizare de conținut electronic care nu este livrat pe un suport material.

 

1. Se consideră că bunurile au fost preluate de către consumator în momentul în care consumatorul sau o terță parte desemnată de consumator, cu excepția transportatorului, a preluat toate părțile bunurilor comandate sau dacă

 

(a) bunurile comandate de consumator într-o singură comandă sunt livrate separat, în momentul acceptării bunurilor care au fost livrate ultimele,

 

(b) el livrează bunuri compuse din mai multe părți sau piese, în momentul în care preia livrarea ultimei părți sau piese,

 

(c) el livrează bunuri în mod repetat pe o perioadă de timp determinată, în momentul acceptării primului dintre bunurile livrate.

 

1.1 În cazul în care vânzătorul a furnizat consumatorului informații în conformitate cu § 3 (1) (h), Art. 102/2014 Coll. astfel cum a fost modificat, numai ulterior, dar nu mai târziu de 12 luni de la începerea perioadei de retragere în conformitate cu articolul VIII punctul 1. din prezentele CCG, perioada de retragere expiră la 14 zile de la data la care Vânzătorul și-a îndeplinit ulterior obligația de informare.

 

1.2. În cazul în care Vânzătorul nu a furnizat consumatorului informații în conformitate cu art. VIII. 102/2014 Coll. astfel cum a fost modificat, chiar și în termenul suplimentar în conformitate cu articolul VIII punctul 1.1.1. din prezentele CGV, perioada de retragere expiră la 12 luni și 14 zile de la data începerii perioadei de retragere în conformitate cu alineatul de la articolul VIII punctul 1. din prezentele CGV

 

1.3. Consumatorul poate, de asemenea, să se retragă din contractul al cărui obiect este livrarea de bunuri, înainte de începerea perioadei de retragere.

2. Consumatorul este obligat să returneze bunurile sau să le predea vânzătorului sau unei persoane autorizate de acesta să preia bunurile în termen de 14 zile de la data retragerii din contract. Acest lucru nu se aplică în cazul în care Vânzătorul propune să ridice bunurile personal sau prin intermediul unei persoane autorizate de către Vânzător. Termenul conform primei fraze se consideră a fi fost respectat dacă bunurile au fost predate pentru transport cel târziu în ultima zi a termenului (articolul 10 alineatul (1) din Legea nr. 102/2014 Coll.).

 

3. Consumatorul este obligat, în cazul în care dorește să își exercite acest drept, să notifice vânzătorului retragerea din contractul de vânzare-cumpărare cel târziu în ultima zi a termenului specificat. Perioada de retragere se consideră respectată dacă notificarea de retragere din contract a fost trimisă vânzătorului până cel târziu în ultima zi a perioadei respective la adresa vânzătorului, care este următoarea: Vânzătorul:

LUX PARFÉM s.r.o., Námestie SNP 22, 97271 Nováky , Republica Slovacă.

Acest drept poate fi exercitat, de asemenea, de către consumator la oricare dintre unitățile vânzătorului.

 

4. Consumatorul își poate exercita dreptul de retragere din contractul încheiat cu vânzătorul pe suport de hârtie sau sub forma unei înregistrări pe un alt suport durabil; în cazul în care contractul a fost încheiat verbal, orice declarație formulată fără echivoc de către consumator prin care acesta își exprimă dorința de a se retrage din contract (denumită în continuare "notificare de retragere") este suficientă pentru exercitarea dreptului de retragere a consumatorului din contract.

4.1. În cazul în care consumatorul se retrage din contract, orice contract auxiliar legat de contractul din care consumatorul s-a retras este, de asemenea, anulat de la bun început. 4.4.2. Nu se pot pretinde consumatorului costuri sau alte plăți în legătură cu anularea contractului suplimentar, cu excepția plății costurilor și plăților menționate la articolul 9 alineatul (3) și la articolul 10 alineatul (3) din Legea nr. 102/2014, astfel cum a fost modificată, și a prețului pentru serviciu, dacă obiectul contractului este furnizarea unui serviciu și dacă serviciul a fost furnizat integral.

 

5. Prin denunțarea contractului, părțile sunt obligate să se despăgubească reciproc pentru serviciile prestate. 6. Consumatorul este răspunzător numai pentru orice diminuare a valorii bunurilor care rezultă din manipularea bunurilor care depășește ceea ce este necesar pentru a stabili caracteristicile și funcționalitatea bunurilor. Consumatorul nu este răspunzător pentru diminuarea valorii bunurilor în cazul în care vânzătorul nu a respectat obligația de informare cu privire la dreptul de retragere al consumatorului în conformitate cu articolul 3 alineatul (1) litera (h). Legea nr. 102/2014 Coll.

 

6. Consumatorul se poate retrage din contract fără a indica un motiv. formulár odstúpenia od kúpnej zmluvy. Formularul de mai sus este accesibil în mod gratuit pe site-ul web al vânzătorului.

7. În cazul în care consumatorul se retrage din contract în conformitate cu Legea nr. 102/2014 Coll., acesta suportă costurile de returnare a bunurilor către vânzător în conformitate cu articolul 10 alineatul (3) din Legea nr. 102/2014 Coll. și, în cazul în care se retrage din contractul încheiat la distanță, și costurile de returnare a bunurilor care, din cauza naturii lor, nu pot fi returnate prin poștă, Acest lucru nu se aplică în cazul în care vânzătorul a fost de acord să le suporte el însuși sau dacă nu și-a îndeplinit obligația în conformitate cu articolul 3 alineatul (1) litera (i) din Legea nr. 102/2014 Coll.

8. Vânzătorul rambursează consumatorului, fără întârzieri nejustificate și cel târziu în termen de 10 zile de la data primirii notificării de retragere, toate plățile primite de la consumator în temeiul sau în legătură cu contractul, inclusiv costurile de transport, de livrare și de expediere și alte costuri și taxe, fără a aduce atingere dispozițiilor articolului 8 alineatul (5). Legea nr. 102/2014 privind protecția consumatorilor în cazul vânzării de bunuri sau al prestării de servicii în cadrul unui contract la distanță sau al unui contract încheiat în afara spațiilor vânzătorului și de modificare și completare a anumitor legi

9. În conformitate cu articolul 9 alineatul (3) din Legea nr. 102/2014, cu modificările ulterioare, vânzătorul nu este obligat să ramburseze consumatorului costurile suplimentare în cazul în care consumatorul a ales în mod expres o altă metodă de livrare decât cea mai ieftină metodă de livrare comună oferită de vânzător. Prin costuri suplimentare se înțelege diferența dintre costul de livrare ales de consumator și costul celei mai ieftine metode comune de livrare oferite de vânzător.

10. Expedierile trimise în caz de retragere din contractul de achiziție în numerar la livrare nu vor fi acceptate de către vânzător. Cumpărătorii sunt sfătuiți să trimită expedierile prin scrisoare recomandată sau similar, fără a preciza valoarea rambursului.

11. În cazul retragerii din contract, consumatorul suportă doar costul returnării bunurilor către vânzător sau către persoana autorizată de vânzător să primească bunurile. Acest lucru nu se aplică în cazul în care vânzătorul a fost de acord să le suporte el însuși sau dacă nu și-a îndeplinit obligația prevăzută la articolul 3 alineatul (1) litera (i). Legea privind protecția consumatorilor în cazul vânzării de bunuri sau al prestării de servicii în cadrul unui contract la distanță sau al unui contract încheiat în afara spațiilor vânzătorului și de modificare a anumitor legi

12. În plus față de obligațiile menționate la alineatele (1), (3)-(5) și la articolul 9 alineatul (3) din Legea nr. 102/2014 Coll., exercitarea dreptului consumatorului de a se retrage din contract nu trebuie să aibă ca rezultat suportarea de costuri suplimentare sau de alte obligații pentru consumator.

13. Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z.

Mai exact:

(a) prestarea serviciului, în cazul în care prestarea serviciului a început cu consimțământul expres al consumatorului, iar consumatorul a declarat că a fost informat în mod corespunzător că, prin exprimarea acestui consimțământ, își pierde dreptul de a se retrage din contract odată ce serviciul a fost prestat în întregime, și în cazul în care serviciul a fost prestat în întregime,

(b) vânzarea de bunuri sau prestarea de servicii al căror preț depinde de fluctuațiile de preț de pe piața financiară care nu sunt controlate de vânzător și care pot apărea în timpul perioadei de retragere,

(c) vânzarea de bunuri realizate în funcție de cerințele specifice ale consumatorului, de bunuri personalizate sau de bunuri concepute special pentru un singur consumator,

(d) vânzarea de bunuri care sunt supuse deteriorării rapide sau perisabilității,

(e) vânzarea de bunuri închise în ambalaje de protecție care nu pot fi returnate din motive de sănătate sau de igienă și al căror ambalaj de protecție a fost rupt după livrare,

(f) vânzarea de bunuri care, din cauza naturii lor, pot fi amestecate în mod inextricabil cu alte bunuri după livrare,

g) vânzarea de băuturi alcoolice al căror preț a fost convenit la momentul încheierii contractului, livrarea acestora putând fi efectuată cel mai devreme după 30 de zile, iar prețul acestora depinde de evoluția prețurilor pe piață, care nu poate fi influențată de vânzător,

(h) efectuarea de reparații urgente sau de lucrări de întreținere pe care consumatorul a solicitat în mod expres vânzătorului să le efectueze; acest lucru nu se aplică contractelor de servicii și contractelor al căror obiect este vânzarea de bunuri, altele decât piesele de schimb necesare pentru efectuarea reparațiilor sau a lucrărilor de întreținere, în cazul în care acestea au fost încheiate în timpul vizitei vânzătorului la consumator, iar consumatorul nu a comandat în prealabil astfel de servicii sau bunuri,

(i) vânzarea de înregistrări sonore, înregistrări vizuale, fonograme sau programe informatice vândute în ambalaj de protecție, dacă consumatorul a desfăcut ambalajul respectiv,

(j) vânzarea de publicații periodice, cu excepția vânzărilor în cadrul unui contract de abonament și a vânzării de cărți care nu sunt furnizate în ambalaj de protecție,

k) prestarea de servicii de cazare în alte scopuri decât cel de locuință, transportul de bunuri, închirierea de autoturisme, prestarea de servicii de catering sau prestarea de servicii legate de activități de agrement și în cadrul cărora vânzătorul se obligă să presteze aceste servicii la momentul sau în perioada convenită,

(l) furnizarea de conținut electronic, altul decât pe un suport material, în cazul în care furnizarea unui astfel de conținut a început cu consimțământul expres al consumatorului, iar consumatorul a declarat că a fost informat în mod corespunzător cu privire la faptul că își pierde dreptul de a se retrage din contract prin exprimarea unui astfel de consimțământ.

14. În cazul retragerii din contract, vânzătorul este obligat să restituie fondurile consumatorului în aceeași formă în care le-a primit de la acesta. Schimbarea formei de returnare a fondurilor către consumator este posibilă numai cu acordul consumatorului.

15. În cazul retragerii din contract, al cărui obiect este vânzarea de bunuri, vânzătorul nu este obligat să restituie plățile către consumator în conformitate cu § 9 alineatul (1) din Legea nr. 102/2014. Z.z. înainte ca bunurile să îi fie livrate sau până când consumatorul dovedește că bunurile au fost trimise înapoi la vânzător, cu excepția cazului în care vânzătorul își propune să ridice bunurile personal sau prin intermediul unei persoane autorizate de acesta.

16. În cazul în care consumatorul se retrage din contractul de servicii și și-a dat consimțământul expres în conformitate cu articolul 4 alineatul (6) din Legea nr. 102/2014 înainte de începerea prestării serviciilor. Z.z. astfel cum a fost modificată, consumatorul este obligat să plătească vânzătorului numai prețul pentru prestația efectiv furnizată până la data livrării notificării de retragere din contract. Prețul pentru prestația efectiv furnizată se calculează proporțional pe baza prețului total convenit în contract. În cazul în care prețul total convenit în contract este supraestimat, prețul pentru prestația efectiv furnizată se calculează pe baza prețului de piață al prestației furnizate.

17. Consumatorul nu este obligat să plătească pentru

 

17.1. Serviciile furnizate în timpul perioadei de retragere, indiferent de amploarea prestației furnizate, dacă:

 

17.1.1. vânzătorul nu a furnizat consumatorului informații în conformitate cu articolul 3 alineatul (1) litera (h) sau (j) din Legea nr. 102/2014, cu modificările ulterioare

 

17.1.2. consumatorul nu a dat vânzătorului consimțământul explicit pentru a începe prestarea serviciului în conformitate cu § 4 (6) din Legea nr. 102/2014 Coll. modificată

17.2. Conținutul electronic furnizat integral sau parțial care nu este livrat pe un suport material, dacă:

 

17.2.1. Consumatorul nu a dat vânzătorului consimțământul explicit pentru a începe furnizarea conținutului electronic în conformitate cu secțiunea 4 alineatul (8) din Legea nr. 102/2014 Coll. cu modificările ulterioare

 

17.2.2. consumatorul nu a declarat că a fost instruit în mod corespunzător cu privire la faptul că, prin exprimarea consimțământului său în conformitate cu primul punct, își pierde dreptul de a se retrage din contract; sau

17.2.3. Vânzătorul nu a reușit să furnizeze consumatorului o confirmare în conformitate cu secțiunea 6(1) sau (2)(b). 102/2014 Coll. cu modificările ulterioare

 

18. În cazul în care, în temeiul unui contract încheiat în afara sediului vânzătorului, bunurile au fost livrate la domiciliul consumatorului la momentul încheierii contractului și, din cauza naturii lor, nu este posibilă trimiterea bunurilor înapoi la vânzător prin poștă, vânzătorul este obligat să ia măsuri pentru ridicarea bunurilor pe cheltuiala sa în termenul prevăzut la articolul 9 alineatul (1) din Legea nr. 102/2014. Z.z., cu modificările ulterioare

19. Vânzătorul îl informează pe cumpărător că, în cazul în care prestarea serviciului urmează să înceapă în baza contractului de servicii înainte de expirarea perioadei de retragere sau dacă cumpărătorul solicită prestarea serviciului înainte de expirarea perioadei de retragere:

 

19.1. Prin acceptarea începerii prestării serviciului înainte de expirarea perioadei de retragere, Cumpărătorul pierde dreptul de a se retrage din contract odată ce serviciul a fost prestat integral.

19.2. Vânzătorul trebuie să aibă consimțământul expres al Cumpărătorului pentru a începe prestarea serviciului înainte de expirarea perioadei de retragere și o declarație conform căreia Consumatorul a fost instruit în mod corespunzător în conformitate cu clauza 19.1 de la articolul VIII din prezentele CGV.

IX. Soluționarea alternativă a litigiilor

 

1.În cazul în care consumatorul nu este mulțumit de modul în care vânzătorul a tratat reclamația sa sau consideră că vânzătorul i-a încălcat drepturile, cumpărătorul are dreptul de a contacta vânzătorul cu o cerere de despăgubire. 2.2. Dacă Vânzătorul răspunde în mod negativ la cererea Consumatorului în temeiul propoziției anterioare sau nu răspunde la o astfel de cerere în termen de 30 de zile de la data expedierii acesteia de către Consumator, Consumatorul are dreptul de a depune o cerere de inițiere a unei proceduri alternative de soluționare a litigiilor în conformitate cu dispozițiile articolului 12 din Legea nr. 391/2015 Coll. privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum și de modificare și completare a anumitor acte, cu modificările ulterioare. Entitatea competentă pentru soluționarea alternativă a litigiilor de consum cu vânzătorul este Inspecția slovacă pentru comerț (contact https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi), sau o altă persoană juridică autorizată competentă înregistrată în lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor ținută de Ministerul Economiei din Republica Slovacă (lista este disponibilă la adresa http://www.mhsr.sk/, apentru că direct pe pagină https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.

Cumpărătorul are dreptul de a alege la care dintre entitățile alternative de soluționare a litigiilor menționate mai sus să se adreseze. Cumpărătorul poate înainta o propunere de soluționare alternativă a litigiului său de consumator să utilizeze platforma online de soluționare a litigiilor disponibilă pe site-ul webhttp://ec.europa.eu/consumers/odr/, sau direct pe site-ul web https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Soluționarea alternativă a litigiilor poate fi utilizată numai de către cumpărător, care acționează în calitate de consumator în cadrul încheierii și executării contractului. Soluționarea alternativă a litigiilor se aplică numai în cazul unui litigiu dintre un consumator și vânzător care decurge dintr-un contract de consum sau are legătură cu acesta. Soluționarea alternativă a litigiilor se aplică numai în cazul contractelor la distanță. Entitatea de soluționare alternativă a litigiilor poate respinge propunerea dacă valoarea cuantificabilă a litigiului nu depășește 99 Lei. Entitatea de SAL poate solicita consumatorului să plătească o taxă pentru inițierea procedurii de SAL până la maximum 24 Lei, inclusiv TVA.

Toate celelalte informații privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre Vânzător și Cumpărător - consumator care decurg din sau sunt legate de Contractul de achiziție ca un contract de consum sunt disponibile pe site-ul web al Ministerului Economiei. SR www.mhsr.sk a v zákone č. 391/2015 Z.z. privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum și de modificare și completare a anumitor acte, cu modificările ulterioare.

X. Dispoziții finale

1. Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica Termenii și condițiile generale. Obligația de notificare în scris a modificării Termenilor și Condițiilor Generale este îndeplinită prin plasarea acesteia pe site-ul web al Vânzătorului. 2. În cazul modificării Termenilor și Condițiilor Generale, relația dintre Cumpărător și Vânzător va fi guvernată de Termenii și Condițiile Generale valabile și în vigoare la încheierea Contractului de vânzare-cumpărare până la încetarea acestuia.

2. În plus față de dispozițiile generale ale Legii nr. 40, relațiile contractuale (precum și alte raporturi juridice care pot rezulta din relația contractuală) cu persoane fizice care nu acționează în cadrul activității lor comerciale (consumatori) la încheierea unui contract de achiziție în temeiul prezentelor CCG, sunt supuse următoarelor dispoziții generale /1964, Codul civil, cu modificările și completările ulterioare, de asemenea, reglementări speciale, în special Legea nr. 102/2014 privind protecția consumatorilor în cazul vânzării de bunuri sau al prestării de servicii în cadrul unui contract la distanță sau al unui contract încheiat în afara spațiilor vânzătorului și Legea nr. 250/2007 privind protecția consumatorilor în cazul vânzării de bunuri sau al prestării de servicii în cadrul unui contract la distanță sau al unui contract încheiat în afara spațiilor vânzătorului și Legea nr. 250/2007 privind protecția consumatorilor în cazul vânzării de bunuri sau al prestării de servicii în cadrul unui contract la distanță sau al unui contract încheiat în afara spațiilor vânzătorului. privind protecția consumatorilor.

3. Acești Termeni și condiții generale fac parte integrantă din Politica de reclamații și din Politica de confidențialitate și Notificarea privind confidențialitatea acestui site web. Documentele - Procedura de reclamații și Politica de confidențialitate și Instrucțiuni ale acestui site web sunt publicate pe domeniul site-ului web al vânzătorului.

4. Acești Termeni și Condiții Generale intră în vigoare și produc efecte de la data publicării lor pe Site-ul Vânzătorului la 1.3.2022.

 

Acest eshop este certificat http://www.pravoeshopov.sk